مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی انواع ابزار محافظتی خودرو

با انواع مختلف ابزار محافظتی خودرو آشنا شویم

حفاظت از خودرو

آیا صاحب خودرویی هستید که مجبورید شب‌‌ها در کوچه و خیابان پارک کنید؟ بسیاری از خودروها شب‌‌ها بیرون از پارکینگ پارک می‌‌شوند و این مسئله بر میزان سرقت وسایل نقلیه می‌‌افزاید. در شرایطی که پارکینگ منازل گنجایش کافی برای خودرو ندارند، صاحب خودرو مجبور است از ابزارهای متنوع و قوی‌‌تری برای محافظت و امنیت خودرو خود استفاده نماید. گاهی می‌‌بینیم که صاحبان وسایل نقلیه برای امنیت خودرو از چندین روش و ابزار نظیر قفل پدال، قفل فرمان، زنجیر، دزدگیر و ردیاب استفاده می‌کنند. شاید لازم نباشد راننده‌‌‌ها تمام این 5 ابزار را هم‌زمان استفاده کنند ولی استفاده از حداقل 3 ابزار عقلانی و ضروری است. 
این که از کدام سیستم حفاظتی استفاده کنید تا کارایی بیشتری داشته باشد، به نیاز و موقعیت مکانی محل زندگی شما بستگی دارد. این ابزار‌‌ها به مرور زمان و با توجه به نیاز جامعه طراحی و تولید شده‌‌اند. پیشرفته‌‌ترین ابزار محافظتی در برابر سرقت خودرو در جامعه‌‌ی امروز، دستگاه ردیاب‌‌ GPS است که با اتصال به سیستم ماهواره‌‌ای می‌‌تواند محل و موقعیت خودرو را نشان دهد. کشف خودروی مسر‌و‌‌قه در سریع‌‌‌ترین زمان بدون آن که آسیبی دیده باشد بهترین خبری است که صاحب خودرو می‌توانند بشنود. ردیاب GPS وایزر این امتیاز را برای صاحب خودرو دارد که قبل از اوراق شدن خودرو، آن را بیابد. 
در این مقاله به دغدغه‌‌ی صاحبان خودرویی می‌‌پردازیم که پارکینگ امن و مناسب برای خودرو ندارند و خودرو را به ناچار در خیابان پارک می‌‌کنند. هرچند از قفل بودن درب‌‌ها اطمینان حاصل می‌‌کنند و قفل فرمان را هم می‌‌بندند ولی همیشه هشیارند و گوش‌شان به صدای دزدگیر است و نگران‌‌اند که ماشین‌‌شان را نبرند. این دل‌‌نگرانی‌‌ها همیشگی بوده و در دراز‌‌مدت سطح آرامش انسان را کاهش می‌‌دهند. در ادامه می‌‌توانید درباره‌‌ی لوازم جانبی محافظتی و سیستم ماهواره‌ای پیشرفته‌‌ی خودرو بخوانید.

ردیاب خودرو

لوازم محافظت از خودرو

برای حفظ امنیت خودرو دو دسته ابزار و تکنولوژی وجود دارد که برخی از این ابزار‌‌ها تنها برای جلوگیری و ایجاد مانع از سرقت طراحی شده‌‌اند و کارایی پس از سرقت نخواهند داشت. دسته‌‌ی دوم ابزار و تکنولوژی پیشرفته‌‌ای است که به کمک ما آمده تا در صورت از دست دادن اموال ارزشمند خود بتوانیم مسیر آن‌ها را ردیابی کنیم و احتمال بازیابی آن را بالا ببریم.

لوازم جانبی امنیت خودرو

معمولاً لوازم جانبی، پیش از سرقت به کار می‌‌روند و زمانی که از کار بیفتند و برداشته شود کاربردی نخواهند داشت. از جمله لوازم جانبی حفاظتی متداولی که معمولاً به فرمان و پدال و کاپوت متصل می‌‌گردد، قفل‌‌های آهنی و مقاوم با کلید اختصاصی هستند که تنها با قفل خود باز می‌‌شوند. این ابزار که معمولاً قابل رویت و بازدارنده است، تا حدودی سارقان را از توجه به چنین خودروها‌‌یی منصرف می‌‌گرداند. طبق تحقیقات پلیس آگاهی و بازجویی‌‌های صورت گرفته با سارقان حرفه‌‌ای، نشان داده است که استفاده از قفل فرمان، قفل پدال و قفل کاپوت موانع بازدارنده‌‌ی خوبی در سرقت هستند.
اما با وجود به‌‌کار بستن همه‌‌ی این ابزارها هنوز هم میزان سرقت و فروش قطعات خودرو در بازار رو به افزایش است. از آنجایی که قیمت قطعات خودرو بالا و سود خوبی نصیب مال‌خرها می‌‌گردد، سارقان به هر طریقی سعی می‌‌کنند موانع را از سر راه خود بردارند. با توجه به آن که با شکستن قفل فرمان و پدال، روشن کردن خودرو برای‌شان کاری نخواهد داشت، به‌‌کار بستن قفل‌‌های فیزیکی محافظتی به تنهایی کافی نخواهد بود.

ابزار حفاظتی از خودرو

سیستم دزد‌‌گیر اتومبیل

دو دسته دزد‌‌گیر خودرو در بازار وجود دارد. دزد‌‌گیر‌‌های معمولی که دارای ریموت معمولی هستند. این مدل از دزدگیرها معمولاً موجب ناراحتی ساکنان منطقه‌‌ای می‌‌شوند که در محل پارک خودرو حضور دارند. زیرا راننده‌‌ اگر از خودرو فاصله داشته باشد قادر به شنیدن صدای دزدگیر نخواهد بود. دسته‌‌ی دوم دزد‌‌گیر‌‌های تصویری‌‌اند که دارای ریموت تصویری می‌‌باشند. این ریموت‌‌ها با صدا، لرزش و نور صاحب خودرو را از یک خطر احتمالی آگاه می‌‌نمایند. بنابراین از بین این دو نوع دزد‌‌گیر خودرو، دسته‌‌ی دوم پیشرفته‌‌تر و کامل‌‌تر است و البته دارای قیمتی بالاتری هم می‌‌باشد. هر دو مدل به سیم‌‌کشی برق خودرو متصل می‌‌شوند ولی برای جلوگیری از آسیب‌رسانی به سیم‌‌کشی خودرو می‌‌توان از سوکت فابریک استفاده کرد. 
گاهی خودروهایی که در خیابان پارک می‌‌شوند با وجود آن که به سیستم دزدگیر مجهز هستند باز هم از دست سارقان در امان نخواهند بود. سارقان آن‌قدر حرفه‌‌ای عمل می‌‌کنند و از کوچک‌ترین فرصت‌‌ها و سهل‌‌انگاری صاحب خودرو به سرعت استفاده می‌‌نمایند که ممکن است با وجود رعایت تمام نکات ایمنی باز خودرو به سرقت برود. 

سرقت خودرو

بازیابی خودرو پس از سرقت

امروزه خودرو‌‌ها به ابزارهای گوناگونی مجهز می‌‌شوند که به راحتی و امنیت آن‌ها مربوط می‌‌شود. یکی از این ابزارها به کمک سیستم موقعیت‌‌یاب جهانی GPS به‌‌وجود آمده است. در حقیقت به کمک ماهواره‌‌های اطراف زمین می‌‌توان موقعیت خودرو و هر وسیله‌‌ی دیگری که در حال حرکت است را مشاهده نمود. به همین خاطر از این ابزار در خودرو‌‌ها استفاده می‌‌شود تا در هنگام وقوع جرم به کمک پلیس آگاهی بیاید. 
برای خودروهایی که مجبور به پارک در خیابان هستید، بستن قفل فرمان و پدال و نصب دزدگیر ضروری و حتمی است ولی نصب ردیاب GPS این امکان را به شما می‌‌دهد که در صورت روشن شدن و حرکت خودرو مطلع شوید و در هر مکانی آن را خاموش کنید.
مزیت این سیستم ضد سرقت نسبت به ابزارهای قبلی در این است که شما پس از سرقت خودرو به آن همچنان مسلط خواهید بود. وسیله‌‌ی نقلیه را می‌‌بینید و سرعت‌اش را چک می‌‌کنید. از هر فاصله‌‌ای می‌‌توانید وسیله‌‌ی نقلیه خود را خاموش ‌‌کنید و اجازه‌‌ی حرکت به سارق ندهید. شما می‌‌توانید با هماهنگی پلیس آگاهی، اجازه دهید سارق خودرو را تا مکان مورد نظر خود منتقل نماید و قبل از آن که قطعات آن را جدا نماید او را دستگیر کنید. گاهی به کمک ردیاب GPS که صاحب وسیله‌‌ی نقلیه بر روی خودروی خود نصب کرده، مخفیگاه سارقان حرفه‌‌ای که تعداد زیادی اموال دزدی را در آن پنهان نموده بودند کشف و ضبط گردیده است. 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده