مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» انواع جی پی اس خودرو

با پیشرفت علم و تکنولوژی، دستگاه‌های پیشرفته‌ای به وجود آمده‌اند که در تمام دنیا از آن‌ها استفاده می‌شود. یکی از این دستگاه‌های پیشرفته گیرنده‌های جی پی اس می‌باشد. این گیرنده‌های جی پی اس‌ در مکان‌های مختلفی کاربرد دارند. ردیاب خودرو نیز با استفاده از امکانات جی پی اس خدمات منحصر به فردی را ارائه می‌دهد. نمونه‌های مختلفی از دستگاه‌های جی پی اس موجود می‌باشند و امکاناتی را که به افراد ارائه می‌دهند بسیار متفاوت است. لذا ما در این متن قصد داریم تا نمونه‌های مختلف جی پی اس و ردیاب خودرو را از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار دهیم.

 

جی پی اس خودرو

مدت‌هاست که سیستم‌های جی پی اس معرفی شده‌اند. این سیستم‌ها کاربردهای مختلفی دارند و افراد با بهره‌گیری از این سیستم‌های جی پی اس می‌توانند، فعالیت‌های بیشماری را صورت دهند. گفتنی است یکی از کاربردهای مشهود سیستم‌های جی پی اس در ردیاب خودرو می‌باشد. از تکنولوژی جی پی اس می‌توان در قسمت‌های مختلف خودرو استفاده کرد. در کل می‌توان گفت سیستم‌های جی پی اس کاربردهای فراوانی دارند. لذا افراد بسته به نوع کار خود می‌توانند، از آن ها استفاده نمایند. البته که سیستم‌های جی پی اس دارای برندها و نمونه‌های مختلفی می‌باشد. لذا افراد در زمان خرید باید با تحقیقات کامل بهترین نمونه را خریداری نمایند.

قرار دادن جی پی اس برای مسیر‌یابی در خودروها

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سیستم‌های ردیاب جی پی اس قدرت مسیریابی این سیستم‌ها می‌باشند. لذا افراد می‌توانند با استفاده از این پتانسیل، و با قرار دادن سیستم جی پی اس در خودروهای شخصی خود به راحتی مسیریابی را صورت دهند. این سیستم‌ها با استفاده از مانیتورهای کوچکی که در جلوی داشبورد ماشین نصب می‌شوند و با برقراری ارتباط با ماهواره‌های جی پی اس می‌توانند، در مسیریابی به افراد کمک شایانی نمایند. بسیاری از این سیستم‌ها سخنگو بوده و افراد را به مسیرهای اصلی هدایت می‌کند. اما در واقع امروزه با ارائه‌ی تلفن‌های همراه هوشمند و اپلیکیشن‌های رهیابی قدرتمندی همچون Waze و Google Map در واقع دستگاه‌های رهیاب خودرو از رده خارج شده‌اند مگر اینکه خودروهای عموما خارجی به عنوان قسمتی از امکانات خودرو از سیستم رهیاب استفاده نمایند.

 

جی پی اس برای مسیریابی در خودروها 

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو یکی از بهترین قطعات جانبی می‌باشد که افراد می‌توانند با نصب آن بر روی خودرو خود از قابلیت‌های منحصر به فرد این دستگاه استفاده نمایند. از وظایف ردیاب خودرو دریافت مشخصات حرکتی خودرو و ارسال آن به یک سرور می‌باشد. لذا در اکثر نمونه‌ها ردیاب خودرو برای ارسال اطلاعات از سیستم‌های جی پی آر اس (GPRS) استفاده می‌نمایند. گفتنی است در این ردیاب‌ها مکانی برای قرار دادن سیم کارت وجود دارد تا با استفاده از آن ارتباط جی پی آر اس امکان‌پذیر شود. انواع ردیاب خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب معمولاً برای زمان‌هایی که ماشین مفقود شده و یا به سرقت رفته است استفاده می‌شود. لازم به ذکر است ردیاب خودرو دارای ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری می‌باشد، که در ادامه متن به آنها خواهیم پرداخت.

 

ردیاب خودرو چیست 

نحوه استفاده از انواع ردیاب خودرو

ردیاب خودرو دارای دو نمونه مختلف می‌باشد، که کاربرد هر کدام از این دو با یکدیگر متفاوت است. یکی از نمونه‌های ردیاب خودرو به صورت آفلاین می‌باشد. کارکرد این نمونه به این صورت است که با دریافت اطلاعات از ماهواره‌های جی پی اس، این اطلاعات را در خود ذخیره کرده و پس از متوقف شدن در یک مکان خاص اطلاعات آن را جمع‌آوری کرده و استخراج می‌کنند. اما نمونه ردیاب خودرو آنلاین به این صورت می‌باشد، که با دریافت اطلاعات از ماهواره‌های جی پی اس و برقراری ارتباط از طریق جی پی آر اس تمامی اطلاعات را به مرکز مورد نظر ارسال می‌نماید. گفتنی است، نمونه‌های آنلاین کاربرد بیشتری دارد.

 

کاربردهای بی‌شمار ردیاب خودرو

همانطورکه در متون بالا به آن اشاره شد، بهترین ردیاب خودرو دارای کارایی‌های بی‌شماری می‌باشد. در دو پاراگراف قبل به این موضوع اشاره شد، که یکی از ویژگی‌های ردیاب خودرو برای پیدا کردن خودروهایی که به سرقت رفته‌اند، می‌باشد. لذا افراد می‌توانند با استفاده از این سیستم خودرو خود را با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف ردیابی کرده و مکان خودرو را پیدا نمایند. لازم به ذکر است این ویژگی یکی از ویژگی‌های بسیار کوچک آن می‌باشد. از ردیاب خودرو می‌توان در کنترل و مدیریت ناوگان مسافربری (اتوبوس‌ها)، ماشین‌های امداد رسان مانند اورژانس و پلیس، اتومبیل‌های کرایه، خودروهای شخصی و ... استفاده کرد. با توجه به کاربردهای فراوانی که سیستم ردیاب خودرو دارد، بسیاری از افراد این سیستم را بر روی ماشین‌های شخصی خود نصب می‌کنند. لازم به ذکر است نصب ردیاب خودرو بر روی یک سری از خودروها، مانند ناوگان حمل و نقل عمومی ضروری و اجباری می‌باشد.

 

کاربردهای بی‌شمار ردیاب خودرو 

تکنولوژی جی پی اس خودرو

همانطور که در متن بررسی شد، تکنولوژی جی پی اس به همراه اپلیکیشن سرو کاربردهای فراوانی دارد. لذا با استفاده از پتانسیل‌های این تکنولوژی و به کارگیری آن در قالب ردیاب خودرو می‌توان از حداکثر توان آن استفاده کرد. لذا در هنگام تهیه و نصب این نوع از سیستم‌ها تلاش نمایید، تا نهایت دقت را به خرج دهید. از اینکه ما را تا پایان متن همراهی نمودید بسیار سپاسگزاریم.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده