مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اشتباهات رایج مردم در نگهداری از خودروهایشان

اشتباهات رایجی که مردم درباره ی نگهداری خودروها انجام می دهند و امنیت وسایل نقلیه را به خطر می اندازند!

بیشتر سرقت هایی که در حوزه ی خودرو ها صورت می گیرد به اشتباهات رانندگان برمی گردد. اشتباهات کوچکی که پشیمانی های بزرگی را به دنبال دارد. در این مقاله به 4 اشتباه رایج رانندگان اشاره می کنیم که مربوط به عادات رفتاری و عدم آگاهی نسبت به وضعیت پمپ بنزین ها، سیستم موقعیت یاب GPS، اشتباهات طول سفر و عادات پارک خودرو مربوط می شود. اگر به این چند نکته ی کوچک توجه شود، بخش بزرگی از موقعیت های خطر آفرین مهار خواهد شد. 

اشتباهات مردم در پمپ بنزین

اشتباهاتی که مردم در پمپ بنزین ها انجام می دهند؟

یکی از اشتباهات رایجی که رانندگان در پمپ بنزین ها مرتکب می شوند قفل نکردن درب خودرو است. رانندگان تصور می کنند پمپ بنزین ها به خاطر تردد و رفت وآمد خودروها و عبور و مرور افراد، مکان ناامنی برای وسایل نقلیه محسوب نمی شود و سارقان جرأت دزدی در چنین مکانی پیدا نمی کنند. اما گاهاً دیده شده است که سارقان از غفلت صاحب خودرو هنگام پر نمودن باک بنزین استفاده کرده و خودرو را سرقت می کنند. سرقت های جزئی و کلی در پمپ بنزین های ایران و شهرهای مختلف در سراسر دنیا اتفاق افتاده است و حتی در مواردی، جان کودکان درون خودرو به خطر می افتد. سارقان از این فرصت استفاده می کنند و گاهی به وسایل ارزشمند درون خودرو دستبرد می زنند و گاهی خودرو را سرقت می کنند. به رانندگان توصیه می کنیم، در صورتی که تنها هستید و یا کودک خردسال در اتومبیل دارید، هنگام پیاده شدن از خودرو در پمپ بنزین ها حتماً درب ها را قفل نمایید تا مانند راننده ای که در ادامه می خوانید تجربه ی تلخی نداشته باشید. 

اشتباهات مردم در نگداری خودرو

یکی از موارد سرقت خودرو که در سال 2018 در West Palm Beach اتفاق افتاد سرقت یک خودرو در پمپ گاز بود که داخل خودروی مسروقه یک نوزاد خوابیده بود. حدود ساعت 3:15 دقیقه صبح صاحب خودرو، وسیله ی نقلیه ی خود را در پمپ گاز به قصد خرید از سوپر مارکت ترک می کند و تنها برای چند دقیقه ی کوتاه که باز می گردد از خودرو خبری نبود. دوربین های مداربسته  نشان می دهد یک سارق از خودروی سفید رنگ خود پیاده می شود و به سرعت خودرو را از پمپ گاز خارج می کند. صاحب خودرو پس از اطلاع از سرقت این اتفاق را به پلیس گزارش می دهد و این واقعه ناگوار، استرس و نگرانی بزرگی برای او خواهد بود. 

اشتباهات رایج خودرو در نگهداری خودرو

اشتباهاتی که مردم در خرید تجهیزات امنیتی و حفاظتی  مانند GPS انجام می دهند؟

یکی از تصورات رایج ولی اشتباه مردم ایرانی این است که تصور می کنند که سیستم Navigation یا رهیاب GPS وظیفه ی ضد سرقت و ردیابی خودرو را به عهده دارد و به همین خاطر از خرید یک سیستم ردیاب ضد سرقت خودرو غافل می شوند. آن ها تصور می کنند GPS خودروی آن ها وسیله ای برای ردیابی خودرو هنگام سرقت است ولی این کاملاً اشتباه است. سیستم موقعیت یابی جهانی GPS دارای دو کارکرد رهیابی و ردیابی است که کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. این تصور اشتباه و متداول صاحبان خودروهایی است که دارای مانیتور GPS هستند ولی هنگام خرید خودرو از فروشنده شنیده اند که این خودرو به سیستم GPS مجهز است. برخی از آن ها به جای خرید یک دستگاه ردیاب GPS وایزر تصور می کنند می توانند از طریق همان نمایشگر رهیابی در هنگام سرقت نیز مکان خودرو را ردیابی کنند. برای آشنایی کامل با سیستم موقعیت یاب جهانی GPS و تشخیص تفاوت دو کارکرد ردیاب و رهیاب به مقالاتی که پیش از این توسط تیم تحقیقات وایزر در سایت منتشر شده است مراجعه کنید.

اشتباهات رایجی که مردم در سفر با خودروهای شخصی انجام می دهند و منجر به سرقت خودرو می گردد؟

اشتباه رایج دیگری که منجر به سرقت خودرو می شود مربوط به رفتار رانندگان هنگام سفر در شهرهای مقصد است. اطلاعات پلیس آگاهی نشان می دهد همیشه آمار سرقت در ایام تعطیل در مقایسه با روزهای دیگر بیشتر است. تعطیلات زمان مناسبی برای سارقان است که از شلوغی ها و بی نظمی های شهرهای توریستی استفاده کرده و به هدف خود دست یابند. در این روزها سارقان هم با برنامه های از قبل تعیین شده وارد عملیات می شوند.
در ایام تعطیل همیشه سارقان منتظر فرصت هستند و از غفلت صاحبان خودرو و ناآشنایی آن ها نسبت به محیط جدید استفاده می کنند. از جمله اشتباهاتی که صاحبان خودرو در سفرها انجام می دهند، عدم تجهیز خودرو قبل از سفر است. یکی از راه هایی که می توان از سرقت خودرو در سفر جلوگیری کرد پیدا کردن یک محل امن است. اصولاً پارکینگ ها بهترین و امن ترین مکان پارک خودرو هستند ولی امنیت پارکینگ ها هم همیشه به طور صددرصد نخواهد بود. بنابراین به این چند نکته همیشه توجه کنید:

  • حتماً هنگام ترک خودرو از قفل بودن درب ها و بالا بودن شیشه ها اطمینان حاصل کنید. 
  • وسایل قیمتی و ارزشمند را در معرض دید قرار ندهید. 
  • حتی المقدور خودرو را در پارکینگ های مورد اطمینان پارک کنید.

اشتباهات رایجی که مردم هنگام پارک خودرو انجام می دهند؟

هر چند ایام تعطیل تقریباً آمار سرقت دو برابر می شود ولی این بدان معنی نیست که در روزهای دیگر سال سارقان دست از سر خودروها برمی دارند. خودروهایی که در خیابان پارک می شوند همیشه برای سارقان می توانند طعمه ی جذابی باشند. هر نوع مانعی که در مسیر سرقت قرار داده می شود احتمال منصرف نمودن سارق را بالا می برد. 
در هنگام پارک خودور سعی کنید فرمان را به سمت جدول کنار خیابان بچرخانید. قفل فرمان و قفل پدال را به عنوان ابزارهای بازدارنده ی یدکی استفاده کنید. از بهترین اپلیکیشن ردیابی خودرو استفاده کنید تا به موقع هشدارهای لازم را دریافت کنید. از سیستم های ضد سرقت قوی که شما را قبل و بعد از سرقت کمک می کند استفاده نمایید. ردیاب های باکیفیت بر خودرو نصب نمایید تا همیشه از مکان آن مطلع گردید. 

اشتباهات رایج و گاهی بسیار کوچک، پشیمانی های بزرگ به وجود می آورد. در این مقاله به 4 مورد از اشتباهات رانندگان اشاره کردیم. محل های سوخت گیری وسایل نقلیه محل مناسبی برای سارقان بی پروا است و این اتفاق ناگوار بارها در پمپ گاز ها و پمپ بنزین ها رخ داده است. در چنین مکان هایی بهتر است توجه بیشتری به اطراف خود داشته باشید. همچنین تفاوت بین دستگاه های ردیاب GPS خودرو و مانیتورهای رهیابی GPS را بدانید. در طول مدت سفر دقت بیشتری به محافظت از خودرو داشته باشید و بدانید تعداد سرقت در این ایام بیشتر از روزهای دیگر سال است. در آخر هم باید اضافه کنیم پارک خودرو در خیابان ها با توجه به وضعیت جامعه نیاز به کار بردن ابزار امنیتی قوی تر نسبت به گذشته دارد. 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده